4 juli 2013

Träna på trav

Jag har idag fått ett tråkigt besked, vilket gjort mig riktigt ledsen. Det var därför extra viktigt för mig att vara i stallet idag. Började med att hämta Baltazar för att få suga i mig lite kärlek från min älskade häst!

Sen var det träning. Hade svårt med traven på framridningen, så där som jag har ibland. Det känns stumt och rakt - och jag har svårt att hitta något bra sätt att komma ur det. Men det var bra att det hände idag när det var träning, så att jag kunde ta det med Sophie.

Fick en hel del bra tips med mig och tror jag kanske vet vad jag ska testa att göra nästa gång det händer. Kan ju säga att det hänger mycket på att få med yttersidan ;-)
Fick till slut till några fina övergångar som jag är riktigt nöjd med :-)

Avslutade med att rida LB:3. Allt gick fint tills vi kom till galoppen. I första fattningen hörde jag "prutt" och såg ett bakben som slank ut åt sidan. Sen typ studsade vi oss igenom galoppdelen. Baltazar försökte busa iväg så gott han kunde och jag försökte att inte bli rädd och att i alla fall få till vägarna. Hehe, han är en riktig filur ibland... Och jag blir allt lite småskrämd över om han ska busa av mig eller inte... Men det är bara att bita ihop och rida vidare.... (speciellt när Sophie står bredvid. Hihi...)

Nu blir det inga träningar för mig på några veckor (semester på ingång), men Sophie ska rida en gång i veckan ändå.

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Tråkiga besked är inte roligt, ta hand om dig vännen
    Kram S

    SvaraRadera