1 juli 2014

Ny kavaj...

Gahh, nu har jag helt snöat in på att jag MÅSTE ha en ny kavaj till höstens tävlingar. Den jag har köptes hastigt och lustigt när jag började tävla - och jag känner mig som en säck potatis i den. Jonna har en som är så himla snygg och det är en Pikeur i modellen Diana.

Jag har provat hennes storlek och det är en 72 (en lång 36 har jag googlat mig fram till) och den sitter som en smäck. Skulle vilja ha ärmarna lite tightare - men jag får kanske leva med att de är lite "pösiga"... Kanske är det så det ska vara med en kavaj?

Ev skulle en 76 (lång 38:a) sitta bättre... Men sannolikt skulle den bli för stor tror jag... Men kanske...
Lånad bild från hastbiten.se

Hur som helst - så sitter jag nu och letar begagnat och kollar internetbutiker för glatta livet. Eller så får jag kanske masa mig till Mantorpshoppen och prova de olika storlekarna. Får se...

Helst skulle jag vilja ha en mörkt grå, men det finns inte (i alla fall inte i den modellen..) Så då står valet mellan svart eller blå. Tror det blir en svart - eftersom jag har svart läder i sadel och träns....

Sen ska jag bara hitta en snygg "tävlingshjälm" i sammet också ;)

2 kommentarer:

  1. Det blir jättefint med en sådan fin dressyrkavaj! Hjälm med bling? :)
    /Annica

    SvaraRadera
  2. Nä, blir nog hjälm utan bling. Bara en klassisk sammet tror jag. :-)
    Har hittat en kavaj på annons som jag hoppas få köpa :-)

    SvaraRadera