28 juli 2014

Äntligen på hästryggen :)

Jippie, idag har jag äntligen fått andas hästdoft igen och pussat på världens bästa mule! Hade stämt träff i stallet med Sussie och vi bestämde oss, trots värmen, för att jobba lite på banan. Det var nämligen inte mycket bättre i skogen med alla djur, rapporterade Sophie och Mats.

Sussie var snäll och filmade lite när jag red, så att jag skulle få se hur det såg ut. Det är ju trots allt tre veckor sedan jag satt till häst senast  (och dessförinnan hade jag ju bara ridit någon månad efter operationen). Bilderna är klippta från filmen, därav kvalitén... men de är rätt ok ändå :)

Överlag tycker jag att det kändes riktigt fint. Blir lite tung i handen och ibland känslan av "staket" - men jag vet ju vad det beror på. Mina skänklar.... Det var ännu tydligare idag än sist, att mina innerskänklar inte är så starka som de borde (ja, inte ytter heller... men det känns mest åt inner just nu...).  Därav känslan av "staket" och att "inte kunna svänga". Men i övrigt tycker jag att det kändes bra och att vi jobbade fint ihop....

Viktigas av allt är att det var KUL! Jisses så roligt att få rida min lilla kamrat igen!



Får se om jag hinner rida något på onsdag - annars blir det ingen mer ridning den här veckan. Från och med måndag så blir det dock hårdköra... för nästa söndag är det ju tävling. Hua...  (Eller egentligen jippie... Ska bli kul.. men nervöst...)




För övrigt kan jag också rapportera att bygget i stallet gått framåt med rasande fart. Snart invigning :)
Och så hämtar vi äntligen hem transporten idag. Planen är att göra en lastning innan vi drar till Öland... Hoppas, hoppas det går bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar