24 oktober 2013

Härligt med träning

Torsdag är som vanligt träning :)

Idag kände jag att det var dags för Sophie att rida Baltazar igen. Dels så var det några veckor sedan hon red och dels så är det ju dags för KM på lördag och det är skönt att han är ordentligt genomriden till dess.
Nöjda och glada :)

Baltazar såg som vanligt jättefint ut när Sophie red. Tycker det är så härligt att se hur duktig han är :) Det ger mig inspiration till att själv lära mig rida bättre så att jag kan jobba honom bättre.

Sista halvan av träningen red jag och Bazze var så fin! Sophie filmade några snuttar och det var kul att se hur fint det ser ut stundvis. Jag blev lite ofokuserad när hon sa att hon skulle filma, men några fina  steg här och där var det ändå :)
Sophie och Baltazar

Ska se om jag kan klippa ut några bilder från filmen - fick bara inte till det på mobilen. Men det måste väl gå? Någon som vet någon bra app för att klippa "stillbilder" ur något man filmat?

På lördag är det som sagt KM på Skogslotten. Både Jonna och jag ska dit. Tycker det är så himla roligt att vi är fler som stallet som åker iväg på tävlingar nu. Vi är ju liksom ett litet team. Superkul!
Däremot har det fortfarande inte kommit ut några starttider eller "jobbscheman" - och det känns ju lite surt. Svårt att planera dagen, liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar