4 juli 2017

Träning pågår!

Vet inte riktigt var jag ska börja, men kortfattat så håller mitt nya liv med träning i sig. Jag som var orolig att inte hitta någon ny hobby efter hästarna har blivit helt biten av träning. 

Jag har börjat på gym och tycker det är fantastiskt roligt. Under våren gick jag dit ca tre gånger i veckan, men nu på sommaren är det mer sällan. 

Jag valde också att hoppa på en fyra veckors utmaning med kost och träning. Det hela började med fystester och en individuell kostanalys. I fyra veckor blev vi sedan peppade i att äta och träna rätt. Därefter gjordes samma fystester om igen. Det var ett fantastiskt roligt sätt att träffa vänner inom träningen och att få en riktig kick start :-)

Sista tiden har jag också provat på löpning och tycker det är jätteroligt. Jag! Jag som aldrig har gillat att springa. Det har varit min hataktivitet. Och nu bara älskar jag det. 

Jag tränar också Tabata 1-2 gånger i veckan. En träningsform som jag verkligen gillar och kan rekommendera er att testa. 

Tyvärr har jag märkt av mina problem med knäna, så nu försöker jag backa av med träningen för att långsamt träna upp styrkan i knäna. Svårt!! För så fort jag känner mig bra så kör jag igång lite för fort. Planen är att ta hjälp av en fysioterapeut efter sommaren. 

Ha det gott i sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar